Onze relaties beoordelen ons met een 7,4.

Dat geeft ruimte voor verbetering. Een gerenommeerd marketingbureau heeft onderzoek gedaan naar de tevredenheid over Lok Techniek als totaal installateur.

Inspelen op een veranderde markt
De markt om ons heen is veranderd. Om meer gevoel te krijgen bij wat er speelt onder onze zakenrelaties hebben we de mogelijkheid gecreëerd om bepaalde zaken te verbeteren en doen. Daarnaast zijn een aantal punten waarvan wij zelf dachten dat we ze goed aanpakten, ook zo bevestigd door onze relaties.

Zo hebben we naar aanleiding van dit onderzoek aandacht gegeven aan onze interne processen, bijvoorbeeld door de werkvoorbereiding dichter bij elkaar te zetten. Naar buiten toe willen we laten zien aan welke mooie projecten wij werken. Onze medewerkers gaan we nog meer betrekken bij de successen die we boeken en bij het verbeteren van de interne organisatie.

Uitgangspunten van het onderzoek
Elk bedrijf kan haar klanten onderverdelen in drie categorieën: ambassadeurs, passief tevreden klanten en relaties die minder te spreken zijn over hun werk. Door het stellen van drie specifieke vragen hebben wij een duidelijke beeld gekregen van de prestaties die ons bedrijf levert vanuit het perspectief van de klant. Liefst 50% van onze klanten hebben de vragen anoniem beantwoord. Zo weten we wél wat we moeten verbeteren, en weten we níet wie een bepaald oordeel heeft gegeven.

De vragen die zijn gesteld aan onze relaties:
1. Hoe waarschijnlijk is het dat u Lok Techniek zal aanbevelen bij een zakenpartner, vriend of collega?
2. Is uw antwoord gebaseerd op alleen Werktuigbouwkundige installaties, Elektrotechnische installaties of op beide?
3. Wat is voor u de voornaamste reden om Lok Techniek wel of niet aan te bevelen?

Het levert de volgende scores op (in procenten).
NPS_score_Lok-Techniek
Gemiddeld scoort Lok Techniek een 7,4. In 2016 laten we het onderzoek nog eens houden. We hopen dan te zien dat onze inspanningen worden beloond met een hogere score.

Lees meer